Sponsor strategiczny to na Opolszczyźnie rzadkość. Znalazła go Stal Nysa

Spółka Dekada podpisała dziś list intencyjny w sprawie zaangażowania się jako sponsor strategiczny, a w przyszłości także tytularny, pierwszoligowych siatkarzy Stali Nysa.
Porozumienie zostało zawarte pomiędzy zarządem spółki Dekada Nysa a Stowarzyszeniem Miłośników Siatkówki "Stal Nysa". Umowa zakłada, że do czasu uzyskania pozwolenia na budowę galerii handlowej Dekada będzie sponsorem strategicznym klubu. Zaś w przypadku uzyskania przez firmę zgody na budowę obiektu pomiędzy klubem a spółką zostanie podpisana nowa, co najmniej trzyletnia umowa sponsorska, opiewającą na łączną kwotę ponad ćwierć miliona złotych. Pierwsza wpłata od inwestora będzie wynosiła z kolei 25 tys. zł.

Przypomnijmy: spółka Dekada od ponad dwóch lat bezskutecznie stara się o uzyskanie pozwolenia na wybudowanie w Nysie nowoczesnej galerii. - Dekada w każdym mieście, gdzie posiada swoje centrum handlowe, wspiera finansowo lokalne przedsięwzięcia. Na przykład w Sieradzu jest to festiwal Open Hair, a w Krakowie Festiwal Filmowy. W Nysie postanowiliśmy rozpocząć współpracę z klubem znanym w całej Polsce, bo to świetny sposób, żeby przekonać młodych ludzi do aktywności - tłumaczy Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada.

To doskonała wiadomość dla siatkarzy i kibiców nyskiej drużyny. Przypomnijmy: Stal w przeszłości przez 15 sezonów (14 z rzędu) występowała w najwyższej klasie rozgrywkowej siatkówki mężczyzn. Zdobyła w tym czasie m.in. dwa srebrne i dwa brązowe medale mistrzostw kraju, a także Puchar Polski. Od spadku w 2005 r. nyscy siatkarze bezskutecznie walczą o powrót do elity. Choć dwa lata temu zwyciężyli rozgrywki I ligi, w PlusLidze ostatecznie nie zagrali z powodów finansowych i braku odpowiedniej hali.