Koniec rozbiórek w Okrąglaku, startuje budowa [ZDJĘCIA]

Rozbiórki wewnątrz i na zewnątrz opolskiej hali widowiskowo-sportowej już praktycznie się zakończyły. Do demontażu pozostał tylko dach. Teraz przed robotnikami wielkie prace budowlane. Obiekt powoli zaczyna przypominać zupełnie nową halę.

Zarys już widać

Największym zaskoczeniem dla kibiców będzie zupełnie odmieniony wygląd wnętrza Okrąglaka. Trybuny będą prostokątne, a nie - jak dotychczas - okrągłe. Równocześnie planowane jest ich podwyższenie o jedną kondygnację, czyli około 3,5 metra, co ma korzystnie wpłynąć na fatalną akustykę hali. Jest to o tyle  istotne, że obok wydarzeń sportowych w hali mają się odbywać także koncerty. Dwie przeciwległe trybuny będą miały siedziska stałe, a kolejne dwie będą ruchome. Dzięki modernizacji liczba miejsc w Okrąglaku zwiększy się z 2,2 do 3,6 tys., z możliwością dostawienia niemalże 300 kolejnych. W środku pojawią się także m. in. nowe, przestronne szatnie, siłownia, będzie również więcej miejsca na działalność gastronomiczną.

Setki ciężarówek gruzu

Choć do zakończenia prac pozostało jeszcze kilkanaście miesięcy, zarys nowego oblicza hali jest już widoczny. Nic dziwnego, bowiem od startu prac w połowie września ubiegłego roku wywieziono z terenu hali setki ciężarówek gruzu. W środku nie ma już areny, trybun, ścianek działowych i innych pomieszczeń. Do rozbiórki pozostało zadaszenie, które - ze względu na porę roku - będzie zdemontowane w późniejszym terminie.

Wielki plac budowy

Po zakończeniu rozbiórek wnętrze Okrąglaka stało się jednym wielkim placem budowy. Obecnie wykonywane są prace ciesielsko-zbrojarskie konstrukcji żelbetowych: stóp, ław fundamentowych, słupów, schodów i trybun. Trwa także stawianie nowych ścian.

Wielkie zmiany także na zewnątrz

Główną część rozbiórkową zakończono również w najbliższej okolicy opolskiej hali. Nie ma już schodów i strefy wejścia głównego. Zakończyła się także wycinka drzew i krzewów, usunięto część betonową parkingu. Obecnie trwa wylewka ław fundamentowych oraz ścian i stropów pod pomieszczenia techniczne, administracyjne i centralę wentylacyjną. Harmonogram w późniejszym terminie przewiduje także modernizację dróg dojazdowych i parkingu mającego pomieścić 170 samochodów.

Ile to kosztuje?

Łączny koszt inwestycji szacowany jest na ponad 30 milionów złotych. W ubiegłym roku przeznaczono na remont 7 mln zł, ale prawie połowa wydatków (około 3 mln) została przesunięta na 2015. W tym roku prace pochłoną około 12 mln, pozostałe wydatki zaplanowane są na rok 2016 roku. Warto dodać, że prace mają być zakończone w trzecim kwartale przyszłego roku.

Nie dało ministerstwo, da Unia Europejska?

Poprzednie władze Opola już na długo zanim ruszyła inwestycja starały się o dofinansowanie ze strony Ministerstwa Sportu, niestety bez powodzenia. Nowi włodarze miasta chcą z kolei, aby do remontu dołożyła Unia Europejska. Dzięki temu budżet miasta byłby odciążony i możliwe byłoby przeniesienie środków na inne zadania. Na razie nie wiadomo jednak, czy tak się stanie.